
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które tak samo jak „tradycyjna” legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, autobusowych lub innych przewidzianych ulg i zniżek. W tym mobilnym dokumencie zapisane są takie dane jak: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń/uczennica), datę urodzenia, PESEL, nazwa, adres i numer telefonu do szkoły.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu a okres jej ważności jest taki sam jak okres ważności posiadanej legitymacji, czyli do 30 września. Każdego roku we wrześniu na wniosek rodzica/opiekuna można przedłużyć ważność mLegitymacji o kolejny rok.
mLegitymacja jest przypisana tylko do jednego konkretnego urządzenia. Jeżeli dziecko nie posiada swojego telefonu, rodzic/opiekun prawny może dodać mLegitymację w swojej aplikacji mObywatel.
mLegitymacja może być unieważniona w trakcie roku szkolnego:
1. z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły.
2. na wniosek rodzica/opiekuna prawnego ucznia, w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej, na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna
Wniosek o wydanie mLegitymacji należy złożyć w sekretariacie szkoły. Do wniosku dołącza się zdjęcie legitymacyjne w wersji elektronicznej. Zdjęcie można przesłać również na adres: legitymacja@sp33.onmicrosoft.com z podaniem w temacie wiadomości imienia, nazwiska i klasy dziecka. Przesłane zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg, o rozmiarze maksymalnie 5MB i wymiarach nie mniejszych niż 492 x 633 piksele.
- Wniosek o wydanie mLegitymacji.
- Wymagania dotyczące fotografii cyfrowej do legitymacji szkolnej.