Little inventors are at work with their Inventions
Podczas zajęć marcowych uczniowie poznali kolejnych wynalazców „Kim jest wynalazca? Czym się zajmuje?”, podczas których spotkali takich wynalazców jak Edison i King, dowiadując się, jak ich wynalazki, takie jak żarówka i pralka, zmieniły codzienne życie. Bardzo chcieli projektować takie wynalazki. W ramach zajęć „Projektowanie wynalazcy i jego wynalazku” uczniowie poznali parowóz i to, jak wpłynął na sposób, w jaki się poruszamy. Podczas zajęć „Najciekawsze eksperymenty” uczniowie badali różne zjawiska, rozwijali ciekawość i współpracowali w praktycznych zajęciach. Gra „Freezer Dance” pozwoliła uczniom ćwiczyć koncentrację i równowagę. Następnie uczniowie mogli stworzyć laboratorium z pomocą AI. Następnie mogli podziwiać swoją pracę na plakacie końcowym „Portrety małych wynalazców”. Na koniec, w zajęciach „Kończymy nasz projekt. Narysujmy razem obraz szczęścia”, uczniowie mieli okazję stworzyć wspólną pracę.







Zrealizowany został kolejny moduł w ramach projektu dotyczył on wynalazków komunikacyjnych. Podczas zajęć uczniowie poznali nowych wynalazców i dowiedzieli się kto był wynalazca samochodu samolotu czy balonu. Kolejne zajęcia dotyczyły eksperymentu z samochodem napędzanym powietrzem z balonu, który bardzo się podobał uczniom, a potem omówiliśmy wyniki. Zrealizowaliśmy aktywność matematyczną polegającą na dopasowywaniu pojazdów oraz abstrakcyjne malowanie samochodów. Dzieci świetnie bawiły się, rysując auta. Na zakończenie wzięliśmy udział w dniach bezpiecznego Internetu.







W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu klasa 1b w ramach e-Twinningu zrealizowała lekcje uświadamiająca zagrożenia płynące z korzystania z internetu. Mieli okazję przejść grę escspe room, której zadaniem było odpowiadanie na pytania dotyczące korzystania z internetu.
Razem z innymi krajami stworzyliśmy również piosenkę z różnymi hasłami w ramach tego dnia.
Communication tools inventors and inventors.
W tym module dzieci dowiedziały się, kto stworzył takie przedmioty jak telefon, laptop i radio. Jak wyglądały ich pierwsze wynalazki. Miały okazję zrobić prace plastyczne dotyczące przedmiotów komunikacyjnych. Następnym zadaniem było przygotowanie krótkiej historyjki dotyczącej komunikowania się, ze sobą w relacjach koleżeńskich. Zagrały, również w grę matematyczną, stworzyły eksperyment, w którym mogły przekonać się jak działa telefon.






W kolejnym module uczniowie dowiedzieli się o Kosmosie. Pierwszym zadaniem było zobaczenie kosmosu za pomocą programu do obserwacji w czasie rzeczywistym gwiazd na niebie. Następnie dowiedzieli się na temat Galileo i A. Armstronga. Wspólnie z klasą przeprowadziliśmy eksperyment dotyczący dnia i nocy na Ziemi. W czwartej części uczniowie mieli stworzyć pracę plastyczną przedstawiająca kometę każdy kraj miał inny obiekt. W ostatniej części dzieci mogły zobaczyć jak wygląda strój kosmonauty i stworzyć własny prototyp.






W roku szkolnym 2024/2025 w klasie 1 realizujemy projekt eTwinning pt. Little inventors are at work with their Inventions. Jest to projekt edukacyjny, którego kluczowym założeniem są zajęcia naukowe, w ramach których nasi uczniowie poznają wynalazki, które wybiorą zgodnie ze swoimi wynalazcami i zainteresowaniami, poprzez zajęcia w klasie, takie jak sztuka, gry, eksperymenty naukowe, matematyka, muzyka i opowieści. Jest to okres, w którym dziecko zaczyna poznawać naukę, wchodzi w interakcje ze swoim naturalnym środowiskiem, a jego cechy, takie jak ciekawość, odkrywanie, badanie, projektowanie i kwestionowanie, osiągają szczyt. Zachowanie dziecka podczas nauki czegoś jest podobne do zachowania naukowca, ponieważ oba sposoby uczenia się opierają się na badaniu i badaniach. Dlatego dziecko jest małym naukowcem będzie naszym mottem.










