Little inventors are at work with their Inventions

Podczas zajęć marcowych uczniowie poznali kolejnych wynalazców „Kim jest wynalazca? Czym się zajmuje?”, podczas których spotkali takich wynalazców jak Edison i King, dowiadując się, jak ich wynalazki, takie jak żarówka i pralka, zmieniły codzienne życie. Bardzo chcieli projektować takie wynalazki. W ramach zajęć „Projektowanie wynalazcy i jego wynalazku” uczniowie poznali parowóz i to, jak wpłynął na sposób, w jaki się poruszamy. Podczas zajęć „Najciekawsze eksperymenty” uczniowie badali różne zjawiska, rozwijali ciekawość i współpracowali w praktycznych zajęciach. Gra „Freezer Dance” pozwoliła uczniom ćwiczyć koncentrację i równowagę. Następnie uczniowie mogli stworzyć laboratorium z pomocą AI. Następnie mogli podziwiać swoją pracę na plakacie końcowym „Portrety małych wynalazców”. Na koniec, w zajęciach „Kończymy nasz projekt. Narysujmy razem obraz szczęścia”, uczniowie mieli okazję stworzyć wspólną pracę.

Zrealizowany został kolejny moduł w ramach projektu dotyczył on wynalazków komunikacyjnych. Podczas zajęć uczniowie poznali nowych wynalazców i dowiedzieli się kto był wynalazca samochodu samolotu czy balonu. Kolejne zajęcia dotyczyły eksperymentu z samochodem napędzanym powietrzem z balonu, który bardzo się podobał uczniom, a potem omówiliśmy wyniki. Zrealizowaliśmy aktywność matematyczną polegającą na dopasowywaniu pojazdów oraz abstrakcyjne malowanie samochodów. Dzieci świetnie bawiły się, rysując auta. Na zakończenie wzięliśmy udział w dniach bezpiecznego Internetu.

W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu klasa 1b w ramach e-Twinningu zrealizowała lekcje uświadamiająca zagrożenia płynące z korzystania z internetu. Mieli okazję przejść grę escspe room, której zadaniem było odpowiadanie na pytania dotyczące korzystania z internetu.

Razem z innymi krajami stworzyliśmy również piosenkę z różnymi hasłami w ramach tego dnia. 

Communication tools inventors and inventors.
W tym module dzieci dowiedziały się, kto stworzył takie przedmioty jak telefon, laptop i radio. Jak wyglądały ich pierwsze wynalazki. Miały okazję zrobić prace plastyczne dotyczące przedmiotów komunikacyjnych. Następnym zadaniem było przygotowanie krótkiej historyjki dotyczącej komunikowania się, ze sobą w relacjach koleżeńskich. Zagrały, również w grę matematyczną, stworzyły eksperyment, w którym mogły przekonać się jak działa telefon.

W kolejnym module uczniowie dowiedzieli się o Kosmosie. Pierwszym zadaniem było zobaczenie kosmosu za pomocą programu do obserwacji w czasie rzeczywistym gwiazd na niebie. Następnie dowiedzieli się na temat Galileo i A. Armstronga. Wspólnie z klasą przeprowadziliśmy eksperyment dotyczący dnia i nocy na Ziemi. W czwartej części uczniowie mieli stworzyć pracę plastyczną przedstawiająca kometę każdy kraj miał inny obiekt. W ostatniej części dzieci mogły zobaczyć jak wygląda strój kosmonauty i stworzyć własny prototyp.

W roku szkolnym 2024/2025 w klasie 1 realizujemy projekt eTwinning pt. Little inventors are at work with their Inventions. Jest to projekt edukacyjny, którego kluczowym założeniem są zajęcia naukowe, w ramach których nasi uczniowie poznają wynalazki, które wybiorą zgodnie ze swoimi wynalazcami i zainteresowaniami, poprzez zajęcia w klasie, takie jak sztuka, gry, eksperymenty naukowe, matematyka, muzyka i opowieści. Jest to okres, w którym dziecko zaczyna poznawać naukę, wchodzi w interakcje ze swoim naturalnym środowiskiem, a jego cechy, takie jak ciekawość, odkrywanie, badanie, projektowanie i kwestionowanie, osiągają szczyt. Zachowanie dziecka podczas nauki czegoś jest podobne do zachowania naukowca, ponieważ oba sposoby uczenia się opierają się na badaniu i badaniach. Dlatego dziecko jest małym naukowcem będzie naszym mottem.

Powiązane zdjęcia:

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close