Projekty

Wojewódzki Projekt Edukacyjny “Pamięć 81”

Nasza szkoła skorzystała z zaproszenia Śląskiej Kurator Oświaty Urszuli Bauer i przystąpiła do projektu, którego celem jest przybliżenie informacji dotyczących wprowadzenia w Polsce stanu wojennego. Przygotowaliśmy już szkolny
kącik patriotyczno – historyczny„40 lat po stanie wojennym”
a czeka nas jeszcze wiele innych form zdobywania i przekazywania wiedzy młodszym kolegom na temat przyczyn i skutków wprowadzenia w Polsce stanu wojennego. Serdecznie zapraszamy do współpracy wszystkich chętnych. Dużym wyzwaniem będzie spisanie wspomnień dotyczących tego okresu.

Jeżeli znacie osoby, które mogłyby nam opowiedzieć swoje historie prosimy o kontakt.

eTwinning

Recycling Will Be Awesome

Klasa 2B przystąpiła do projektu Recycling Will Be Awesome razem ze szkołą podstawową w Eskil (Turcja) oraz Viveiro (Hiszpania). Głównym celem przedsięwzięcia jest zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego, promocja recyklingu oraz uwrażliwienie uczniów na problemy związane z zanieczyszczeniem środowiska. W ramach działań dzieci poznają słownictwo angielskie dotyczące przyrody i ekologii, a także wymieniają się pomysłami na ponowne użycie niepotrzebnych rzeczy

Twój EkoStyl

1Planet4All – Razem dla klimatu!

W tym roku nasi uczniowie biorą udział w międzynarodowym projekcie „1Planet4All – Razem dla klimatu!”.  Jest on częścią programu DEAR (The European Commission’s Development Education and Awareness Raising Programme), który wspiera projekty angażujące społeczeństwo Unii Europejskiej w globalne zagadnienia rozwoju społecznego, gospodarczego i środowiskowego. W ramach projektu uczniowie przeprowadzili wywiad z geologiem powiatowym, panem Tomaszem Przedpełskim.
– Zdobyliśmy tak dużo nowych informacji, tak ciekawych, że pragniemy się nimi podzielić także z mieszkańcami Sosnowca – mówią „młodzi dziennikarze” z redakcji Twój EkoStyl

Zaświadczenie o udziale w projekcie

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział  w zorganizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, Klimatycznym Dniu Ziemi 2021. Uczestnicy mogli m.in. poznać techniki tworzenia użytecznych przedmiotów ze starych materiałów oraz posłuchać o życiu zgodnie z zasadami “zero waste” (zero marnowania). O Ziemię powinien dbać każdy mieszkaniec i to nie tylko w ten jeden symboliczny dzień. Nie potrzeba wielkich przygotowań ani kosztownych inwestycji. Wystarczą małe zachowania proekologiczne. Wykonywane codziennie przez miliony ludzi na całym świecie mogą ocalić naszą planetę.
Do najbardziej popularnych i najprostszych zadań sprzyjających ochronie środowiska należą:

– korzystanie z roweru lub komunikacji miejskiej zamiast samochodu,

– rezygnowanie z plastikowych toreb i wymienianie ich na wielokrotnego użytku,

– naprawianie sprzętów zamiast ich wyrzucania,

– świadome kupowanie produktów w odpowiedniej ilości,

– segregowanie śmieci,

– zbieranie makulatury i baterii,

– oszczędzanie wody i energii,

– sadzenie drzew,

– troszczenie się o rośliny i zwierzęta,

– dzielenie się z innymi wiedzą na temat ekologii i sposobów dbania o środowisko

Klasy II-III realizują program profilaktyczny „Nie pal przy mnie proszę”

Celem programu jest :

  • uporządkowanie i poszerzenie informacji na temat zdrowia,
  • kształtowanie odpowiedzialności za własne zdrowie,
  • uświadomienie dzieciom , że palenie tytoniu jest szkodliwe dla zdrowia,
  • uwrażliwienie dzieci na szkodliwe oddziaływanie dymu papierosowego związane z biernym paleniem,
  • wykształcenie u dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie przy nich palą.
    Przy realizacji programu wykorzystujemy zwłaszcza metody aktywizujące: burzę mózgów, „narysuj i napisz”- diagnozę wiedzy, ćwiczenia oddechowe, wierszyk – postać Wiki, krzyżówkę, układankę o wiewiórce, znaczki „Nie pal przy mnie proszę”, wizualizację, dramę. Koordynator programu pani Grażyna Pniak

Już prawie wszystkie sale lekcyjne w naszej szkole wyposażone są w tablice multimedialne! 🙂

Od września 2019 r., w ramach rządowego programu Aktywna tablica, w salach nr 37, 38 i 42 obok tradycyjnych tablic, pojawiły się nowoczesne ekrany dotykowe i jedna tablica multimedialna.

Urządzenia te stwarzają ogromne możliwości zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Dzięki nim nauka staje się ciekawsza i przyjemniejsza. Korzystanie tablic i ekranów jest niezwykle proste, a przy tym pełne radości i zabawy. Powierzchnie tablic i ekranów są czułe na dotyk, dzięki temu osoba stojąca przy tablicy (ekranie) ma możliwość obsługiwania komputera, uruchomiania dowolnych programów. Wygląda to tak, jak byśmy pracowali na bardzo dużym tablecie. Wyjątkową właściwością tablic i ekranów dotykowych jest możliwość przygotowania dla uczniów ćwiczeń interaktywnych. Pozwalają one uczniom wchodzić w fizyczne interakcje z wyświetlanym na powierzchni tablicy (ekranu) materiałem poprzez przesuwanie liter, cyfr, słów, obrazów za pomocą swoich rąk lub specjalnych wskaźników. Korzyści ze stosowania tych urządzeń w procesie dydaktycznym są ogromne. Oddziałują na wiele zmysłów, przez co pozwalają na szybkie i efektywne uczenie się.

Warunkiem przystąpienia do programu było posiadanie własnego wkładu finansowego i wypełnienie przez dyrektora szkoły wniosku.
Nasz wniosek uzyskał aprobatę Wojewody Śląskiego i znaleźliśmy się wśród szkół zakwalifikowanych do Rządowego Programu “Aktywna Tablica”. Dzięki wsparciu finansowemu, w wysokości 14 tys. złotych nasza szkoła wzbogaciła swoją bazę dydaktyczną o 1 tablicę multimedialną i 2 ekrany dotykowe.
 

Tutaj znajdują się ciekawe strony z TIK


Powiązane zdjęcia:

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close